poniedziałek, 2 lipca 2012

Domowe lody jagodowe i lody waniliowe. Coś na wielkie upały i na deser dla gości ;-)


Lody, lody… lody. Nie raz się zbierałam by je zrobić. Kiedyś lata temu zrobiłam wodne, ale jakoś mi nie podeszły. Będę jeszcze robić sorbet, ale to niebawem.  Jednak, chciałam zrobić swoje, pyszne lody i przede wszystkim zdrowe z wiadomymi składnikami. A że, znów zbierałam jagody to zrobiłam z jagodami również.



1 litr mleka UHT 2% (z kartonu)
2 żółtka
3 łyżki cukru
1 opak. cukru wanilinowego
¾ szklanki jagód



Mleko zagotować. Żółtka, cukier i cukier wanilinowy zmiksować mikserem. I powolutku dodać do gotującego się mleka. Jak zacznie gęstnieć to zmiksować i jeszcze chwilę gotować. Następnie dać do wystygnięcia. Potem, wstawić część przelać do jednego pojemnika. Z tej masy wyjdą waniliowe lody, a do drugiej części dodać wcześniej rozdrobnione w blenderze jagody. 

Dodajemy je do masy i miksujemy dokładnie, po czym wlewamy do drugiego pojemnika. Ważne by był zamykane. Wkładamy do zamrażalnika na kilka godzin, sprawdzając od czasu do czasu czy się zmroziło. U Mnie były dopiero dobre po 10h.
Ważne, by wam się za mocno nie zmroziły, bo wtedy jest dużo skrobania ;-)






Są przepyszne, mówię szczerze !!



13 komentarzy:

  1. aż sobie chyba zrobię, takie semifreddo

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam pytanie: jak chcę zrobić waniliowe to robie tak jak w przepisie, tylko nie dodaję jagód. Tak? :)) P.S świetny blog :*

    OdpowiedzUsuń
  3. właśnie zrobiłam jak trzeba ale moja "masa" nie zgęstniała tak jak w przepisie :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziś taki upalny dzień, ze zrobię sobie takie lody - agrestowe :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak zrobić lody toffi / carmel ?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...