poniedziałek, 11 listopada 2013

Biały blok czekoladowy z orzechami, płatkami i rodzynkami.

Dłuuuuuuuuuuuuuuugo mnie nie było oj długo, z UK przeprowadziłam się na jakiś czas do Polski, a teraz stacjonuje na innych wyspach i odkrywam kolejną kuchnie :) Poza tym jest nowa szata graficzna i zmiana zdjęć :) mam nadzieję, że Wam się spodoba.

Ale dziś mocno czekoladowy blok z białej czekolady i przepysznymi orzechami, płatkami oraz rodzynkami.
Składniki: 

- 150 g margaryny
- 1/2 szklanki cukru (125g)
- 2 łyżeczki cukru waniliowego
- 300g mleka pełnego w proszku
- 150 ml wody
- Sok z 1/2 cytryny
- 150g orzechów włoskich
- 100g rodzynek
- 100g płatków kukurydzianych
- 50g posiekanej białej czekolady 
W rondelku rozpuść margarynę, dodajemy wodę i cukier. Mieszamy aż cukier się rozpuści. Na koniec dodajemy cukier wanilinowy. Orzechy przebieramy i wymieszajmy z rodzynkami. Mleko w proszku przesiać przez sitko, aby zlikwidować wszystkie grudki. Do mleka wlewamy zawartość rondelka i sok z cytryny. Wszystko mieszamy dokładnie mikserem. Do mlecznej masy dodaj orzechy, czekoladę i płatki kukurydziane. Dokładnie wymieszaj. Foremkę keksową o wymiarach 12x21cm wyłóż papierem do pieczenia. Do formy przełóż masę i dokładnie ugnieć dłonią. Blok odstaw na 12 godzin do lodówki. Kroimy mocno schłodzony. 


życzę Wam kochani smacznego :) I szykuję kolejny wpis :)


11 komentarzy:

  1. Ciekawy :) U mnie dziś deser w podobnym tonie :) Zgrałyśmy się :)

    OdpowiedzUsuń
  2. białego loku jeszcze nigdy nie jadłam, ale widzę, że będę musiała to jak najszybciej zmienić :) wygląda przepysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z cęcią bym spróbowała, jakby zjeść cały taki to bym się nie mieściła w swoje garsonki

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie słodkie ciasto, jeny jadłbym:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Takiej odsłony tego kultowego deseru nie znałam, z pewnością wypróbuję. Ja zawsze blok czekoladowy robię z przepisu https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/przepis-na-blok-czekoladowy/. Polecam ten przepis wszystkim zwolennikom klasycznej wersji. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...