niedziela, 22 kwietnia 2012

Babeczki kajmakowe z orzechami


Babeczki, małe, duże, średnie i w ogóle jakie chcecie. Uwielbiam i robię dość często. Tu robiłam z myślą o świętach z kajmakiem ;-) ojj mam smak w ustach do dziś ;-)

Składniki na babeczki:
-150 g mąki
-50 g cukru pudru
-1 jajko
-50 g margaryny Kasię lub masło
-szczypta soli morskiej ( lub zwykłej)
Dodatki do babeczek:
-masa kajmakowa (krówkowa) ok. 400 g
-dżem truskawkowy
-orzechy włoskie


Mąkę przesiać, cukier puder i margarynę siekamy nożem lub blenderem siekaczem.
Dodajemy jajko, szczyptę soli i zagniatam ciasto. W razie potrzeby możemy delikatnie podsypuję mąką, jeśli ciasto byłoby troszkę kleiło się. Zawijam w folię, wstawiam do lodówki na około 40 minut. Wyjmuję z lodówki, wałkujemy nie za cienko, nie za grubo i wycinamy kółka za pomocą szklanki. 

Foremki na babeczki uprzednio smarujemy masłem i nakładamy ciasto delikatnie przyciskając do foremki. Ja dodatkowo sobie jeszcze delikatnie nakłuwam.  
Wstawiam do piekarnika nagrzanego do 200’C i piekę na zrumieniony kolor około 10 – 15 minut. 



Wyciągamy i zostawiamy do wystygnięcia. Następnie dodajemy do każdej po 1 łyżeczce dżemu a potem na to masę kajmakową i pół orzecha do dekoracji
Można od razu zjeść lub ostawić do lodówki. 

Są kruche i przepyszne, polecam!

2 komentarze:

  1. Brzmi smakowicie. Moja córka ma w niedzielę 17-ste urodziny i choć ja jestem istne antytalencie do pieczenia mam zamiar jutro jej zrobić babeczki kajmakowe-jej ulubione, I to właśnie w/g tego przepisu. Dziękuję bardzo!Mama Kamila

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...