poniedziałek, 23 kwietnia 2012

Łódeczki SOLA w sosie cytrynowym - Feri pomysł!

Nie od dziś wiemy że, DZIECI nie za bardzo lubią rybki (dorośli również),ale ja wymyśliłam sobie sposób na nie ;-)

Oczywiście pomysł tego pysznego obiadu jest mojego pomysłu. Sola- to przepyszna rybka, najlepiej smakuje mi świeża, ale mrożone płaty rybne również są pyszne!.
  

SOS Cytrynowy:
Można zrobić samemu lub kupić gotowy sos.Dobry jest z Kamisa "danie ze smakiem"ryba w sosie cytrynowym.
Na rozgrzanym maśle-2 łyżkach przesmażamy mąkę.
Bulion rozpuszczamy w szklance gorącej wody.
Wyciskamy z cytryny sok a skórkę ścieramy. Dodajemy to wszystko do mąki na patelni.
Cały czas mieszając trzymać na małym ogniu do momentu, aż sos zgęstnieje i doprawić do smaku solą, cukrem. Na koniec zaciągnąć dwoma żółtkami wymieszanymi ze śmietaną. Podgrzewamy, ale nie gotujemy już.


RYBA:
Rybkę (sola- dwa małe płaty) smażymy na 3 łyżkach masła. Dodajemy koperek, pietruszkę, odrobinę soli i pieprz. Następnie delikatnie rozdrabniamy rybkę widelcem, mieszamy z sosem i odstawiamy do wystygnięcia.
Na kromki chleba nakładamy gotową rybkę. Na wykałaczkę nabijamy piętkę z chleba z kromką. W ten sposób powstaje łódeczka. Dodatkowo kładziemy troszkę koperku na rybę. Jeśli ktoś ma ochotę może pokroić plasterki cytryny do dekoracji lub dodatkowo sobie jeszcze skropić nią rybkę.


życzę smacznego :)))))))))))))))

2 komentarze:

  1. Super pomysł! Na pewno żaden mały i duży łakomczuch nie oprze się takim łódeczkom :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój mały jada z reguły wszystko, ale mam inne niejadki w rodzince i wiem że wartooooo dla takich coś pokombinować :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...